Breadcrumb

SKOLAE II: HEZKUNTZA BEREZIA

SKOLAE Hezkuntza Bereziko Zentroak

Ikasturte honetan, Hezkidetza Bulegoak aspaldi garatu nahi zuen proiektu bat gauzatu da: Hezkuntza Bereziko ikastetxeetako irakasleen prestakuntza egokitzea.

SKOLAE programan Hezkuntza Bereziko 4 ikastetxek parte hartzen dute:

- CEE Andrés Muñoz.

- CEE El Molino.

- CEE Isterria.

- CEE Torre Monreal.

Sareko bilera batean, ikastetxe horietako irakasleen prestakuntza egokitzeko eskaria sortu zen, ikasleen ezaugarri bereziei eta, beraz, irakasleen funtzioei erreparatuta. Haien eskaerak eta beharrak entzun, ikastetxeak bisitatu eta haien errealitateak ezagutu ondoren, martxoaren 14tik maiatzaren 2ra bitartean garatu zen prestakuntza diseinatu genuen.
 

Ikastaro hau SKOLAE I ikastaroa egin zuten pertsonei zuzenduta egon zen. Orain arte, prestakuntza hezkidetzaren oinarrizko oinarriak ezagutzean, ikasgelara jarduera desberdinak eramatean eta ikastetxeetako lantalde batekin edo talde bultzatzailearekin batera Hezkidetzaren Nortasun Plana garatzeko lan egitean oinarritu da.

Bidearen puntu honetan, hezkuntza bereziaren barruan hezkidetza zehazten eta aurrera egiten jarraitzea erabaki genuen. Horretarako, prestakuntza lau eduki-multzotan egituratzen dugu:

1. ATALA. HEZKUNTZA BEREZIA ETA HEZKIDETZA
2. ATALA. HEZKUNTZA AFEKTIBO-SEXUALA HEZKUNTZA BEREZIAN
3. ATALA. FAMILIEN PARTE-HARTZEA HEZKUNTZA BEREZIAN
4. ATALA. IKASTETXEEN ARTEAN IKASTEN. JARDUNBIDE EGOKIAK.

Eduki multzo horiekin, Hezkuntza Bereziko ikastetxeen premiei erantzutea eta gure ikastetxeak aldaketarako gune seguru bihurtzen saiatzea izan zen helburua, gure ikasleei hurbilagotik laguntzeko, berdintasunean bizitzeko gaitasuna eskura dezaten.


Gure eskoletako prestakuntza- eta aldaketa-prozesu horretan, bi profesional handi izan genituen ondoan: Asunción Pié Balaguer eta Noemi Soriano García.
 

Asun Pié Balaguer Pedagogian doktorea da Bartzelonako Unibertsitatean eta Gizarte Hezkuntzan diplomatua Ramon Llull Unibertsitatean. Kataluniako Oberta Unibertsitateko (UOC) Psikologia eta Hezkuntza Zientzien Ikasketetako irakaslea/ikertzailea da, eta bere ikerketa-ibilbidea Desgaitasunaren Ikasketa Feministetan zentratzen da. Irakasle gonbidatua izan da Mexiko, Txile, Uruguai edo Kolonbiako hainbat unibertsitatetan. Hezkuntza-integrazioari/-inklusioari buruzko Ikertzaileen eta Parte-hartzaileen Nazioarteko Sareko kidea da, eta 2022tik medikazioaren kudeaketa autonomoko praktiken nazioarteko behatokiko (Brasil) kide da, baita Rovira i Virgili Unibertsitateko diziplinarteko ikerketa-zentroko kide ere. Horrez gain, Asociación de Salut Mental fundazioaren Asistentziako Etika Batzordean parte hartzen du, eta Oberta Publishingen Pedagías Contemporáneas argitalpen-bilduma zuzentzen du.

Noemí Soriano García Gizarte Langilea eta Genero eta Berdintasun Politiketako Masterra, Valentziako Unibertsitatean. Genero-ikuspegiak profesionaletan, administrazio publikoetan eta erakundeetan duen garrantzia jorratzen du.
Bere ibilbide profesionalaren zati handi bat Emakumeen Arloko eta Erabateko Inklusioko Genero Berdintasunaren aldeko teknikari gisa garatu du Valentziako Erkidegoan, eta heziketa afektibo-sexualari buruzko tailerrak eman dizkie desgaitasun intelektuala duten emakumeei. Halaber, sexu-osasunarekin eta lidergoarekin lotutako hainbat estatu-proiektu kudeatu ditu. Gizarteratze osoko etapa horretan, CERMIko Emakumeen Batzordeko eta Espainiako Gizarteratze Osoko Emakumeen Sareko kide izan da.


Gaur egun, aholkulari gisa lan egiten du genero-ikuspegitik egindako proiektuetan eta azterlanetan, eta, besteak beste, generoaren, sexu-aniztasunaren, ahalduntzearen eta emakumeen herritartasunaren arloko prestatzaile gisa. Valentziako Nazioarteko Unibertsitatean, Genero Indarkerian Diziplinarteko Esku-hartzeari buruzko Unibertsitate Masterreko irakasle gisa dihardu. Une honetan, genero-indarkeriarekin eta desgaitasun intelektuala duten emakumeekin lotutako hainbat MAL zuzentzen ditu.
 

Prestakuntza osoan zehar, hitzaldi-formatu konbinatu bat jarraitu zen online eta talde-lana ikastetxeetan. Gure mintzalariek, gainera, tutore-lanak egin zituzten, irakasleen zereginak lagunduz eta balioztatuz.


2023/24 ikasturtean, ikastetxe horietako profesionalentzako SKOLAE prestakuntzaren espezializazio-ildo horrekin jarraitzea baloratzen ari gara.