SKOLAE-GATE - Coeducación
Gender Awarness, Tackling stereotypes in Education - Genero-estereotipoei aurre egiten hezkuntzan
Ezkerretik eskuinera, Marina Palazón Martínez, CPEIP Santa Barbarakoa, Monrealekoa, Clara Pérez de Eulate, CPEIP Zelandikoa, Altsasukoa, eta Marlène Lac, École Élémentaire de Montazeaukoa.
2019-20 ikasturteaz geroztik, Hezkuntza Sailak, SKOLAE programaren bidez, mugaz gaindiko proiektu batean parte hartu du Europako beste lau kiderekin batera: Frantzia, Bulgaria, Finlandia eta Danimarka.
Lehen aipatutako herrialdeetako bost hezkuntza-entitatek parte hartu dute Erasmus+ GATE proiektuan: Finlandiako Abo Akademi unibertsitateak, Danimarkako KP University College Copenhagenek, Bordeleko Akademiak, Frantziako European Institutek, Bulgariako European Institutek eta, SKOLAE programaren bidez, Nafarroako Hezkuntza Departamentuak.
Parte hartu duten bazkideek hezkidetzako jardunbide egokiak bildu dituzte, irakasleentzako prestakuntza-proposamen bat diseinatu dute eta ikasleekin praktikara eraman diren hainbat baliabide didaktiko landu dituzte.
Nafarroan, zehazki, lau ikastetxe (CPEIP Barañain Alaiz HLHIP, CPEIP Atarrabia Atargi HLHIP, CPEIP Monreal Sta. Bárbara, eta C. Con. Pam. Jesusen alabak) eta 15 irakaslek parte hartu dute SKOLAE-GATE proiektu europarrean, 300 ikasle ingurura iritsi dena. Parte hartu duten bost herrialdeetan, 54 irakaslek hartu dute parte proiektua abian jartzeko prozesuan, eta 9 eta 16 urte bitarteko 1.700 ikasle izatera iritsi dira.
Proiektu honen helburu orokorra 9-12 urteko ikasleen artean hezkuntzako genero-estereotipoei aurre egitea izan da.
FASEAK:
1. fasea 2019-2020. Herrialde ezberdinetako ikastetxeetan egindako hezkidetzako jardunbide egokiak biltzea.
2. fasea 2020-2021. Herrialde bakoitzak proposamen didaktiko kopuru bat diseinatu zuen eta horiek guztiak biltzen zituen koaderno bat egin zen.
3. fasea: 2021-2022. Nafarroako lau ikastetxek hartu zuten parte esperimentazio-fasean, eta proiektuan parte hartzen duten pertsonek diseinatutako eta landutako praktika didaktikoak garatu zituzten ikasgelan.
4. fasea: 2022-2023. Ebaluazioko txosten nazionalak ebaluatzea eta idaztea. Horiek dira amaitzear dagoen azterketa-dokumentu komun bat egiteko oinarria (2021-22).
5. fasea: 2022-2023. Proiektua udaberri honetan amaitu da, lan-jardunaldi batzuekin eta herrialde parte-hartzaile guztiak ordezkatuta egon diren azken hitzaldi batekin, Parisen, maiatzaren 24an eta 25ean.
Egindako ebaluaziotik abiatuta, inplikatutako erakundeek ondorio batzuk atera dituzte, eta, horietatik abiatuta, Europar Batasuneko hezkuntza-agintariei aurkezten zaizkien gomendio politikoak formulatu dituzte.
Azken konferentzian aurkeztutako gomendioen artean dago "irakasleei denbora eta lan-antolaketa malguagoa emateko beharra, irakasleen arteko lankidetza erraztu ahal izateko". Halaber, azpimarratu da beharrezkoa dela Europar Batasunak eskola-programa guztietan genero-berdintasuna sartzea sustatzea.
Informazio gehiago: